Author: Zsani
•19:05
Már régóta tervben van, hogy készítek valamilyen chilis-paradicsomos húsos ételt, nem tudom miért vártam idáig. A csípős ételeket nagyon szeretem, bár ez eddig biztos nem derült ki!:) A chilit eddig sült, grillezett húsoknál használtam és nagyon bevált. Az ebédre készült paradicsomos csirke nagyon finom lett, tészta helyett, kukoricás rizst készítettem hozzá, ami meglepően jól illett a  kicsit csípős húshoz.

chilis-paradicsomos csirke kukoricás rizzsel

Paradicsomos csirke

Hozzávalók:
kb. 50 dkg csirkemell csíkokra vágva
3-4 db paradicsom (héj nélkül)
2-3 evőkanál paradicsompüré
2 gerezd fokhagyma
1 tk. őrölt chili
só, bors
néhány evőkanál olívaolaj

Elkészítés: A csirkecsíkokat olívaolajon fehéredésig pirítom, majd hozzáadom a kockára vágott paradicsomot, pici vizet öntök alá, sóval, borssal,  reszelt fokhagymával és chilivel ízesítem. Ha hús megpuhult és a paradicsom is, leveszem a fedőt majd hozzákeverem a paradicsompürét és épp felfőzöm vele.
Kukoricás rizzsel tálaltam.

Kukoricás rizs

Korábbi bejegyzésemben már írtam, hogy hogyan készül nálunk a párolt rizs, a sütőben párolást még édesanyámtól tanultam, hogy ő melyik szakácskönyvben olvasta vagy kitől hallott róla az rejtély. Az egyszerű párolt rizsnél, eredeti útmutatás szerint, még egy fej hámozott vöröshagymát kell a rizs közepébe tenni és úgy párolni. Én ezt a részt valamilyen oknál fogva mindig kihagyom, a sima párolt rizsnél mindig elfelejtkezem a hagymáról vagy a másik eset, hogy zöldségekkel, fűszerekkel ízesítem a rizst és így direkt nem teszek bele hagymát.
Visszatérve az ebédhez, a kukoricás rizs az abszolút kedvenc, ugyanúgy készítem, ahogy a petrezselymes rizst, csak kevesebb vízzel a kukorica miatt, amit azelőtt teszek a rizshez mielőtt beteszem a sütőbe.
Jó étvágyat!

chilis-paradicsomos csirke kukoricás rizzsel fotó

This entry was posted on 19:05 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...