Author: Zsani
•20:28
Nemrég egy hipermarket polcán láttam meg ezt a   süteményformázót, annyira megtetszett, hogy gondolkodás nélkül a kocsiba tettem. Egész úton tervezgettem, hogy milyen finomságokat készítek majd vele, és azon gondolkodtam, hogy ezek után mindig lesz itthon saját készítésű házi keksz… reggelihez, uzsonnára vagy váratlan vendégeknek. Hazaérve eszembe jutott, hogy hátha nem én vagyok az egyetlen akinek szemet szúrt a keksznyomó és talán bevált recepteket is találok a neten. Mint kiderült valóban nem új találmány, évek óta gyártják, jobb és kevésbé jobb minőségben. Recepteket is találtam hozzá, és őszintén szólva a böngészés közben teljesen elment a kedvem az egésztől. Fórumokon és blogokban értekeztek az eszköz használatáról, nagyon sokan panaszkodtak: nem tudják használni az eszközt (annyira bonyolult), nem jön ki belőle a tészta, ráragad a tepsire, ráragad a sütőpapírra, feltétlen ki kell vajazni a tepsit, enyhén vajazd ki a tepsit, ki ne vajazd a tepsit, ne nyomd közvetlenül a tepsire a tésztát, hűtőbe rakd be előtte a tésztát, hogy ne legyen lágy, elég lágy legyen a tészta, mert ha nem, még a gépben lévő alkatrészt is széttörheti.. na itt adtam fel:) Úgy döntöttem lesz ami lesz, először is kipróbálom a mellékelt receptet, majd utána alakítom, ha nem lesz jó..

keksznyomóval készült kekszek

Keksz (alap)

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg cukor
25 dkg vaj / margarin
3 tojássárgája
csipet só
1 kis csésze tej
+ fél csomag mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés: A lisztet a cukorral és a sóval elkeverjük, hozzáadjuk a tojássárgáját és alaposan összedolgozzuk. Ezután hozzáadjuk az olvasztott vajat (+ a tejet) és kézzel átgyúrjuk, hogy egyenletes lágy tésztát kapjunk.
A recept leírásban kimaradt a tej, és talán jobb lett volna kihagyni, kb. 1 dl-t adtam hozzá, de nagyon ragadt a tészta, némi liszttel segítettem rajta. A tészta lágy volt de nem ragadt a kezemhez. 

Kisebb hengereket formázva töltöttem a gépbe a tésztát és láss csodát gond nélkül kijött a formából, tartotta a formáját, sütés után is szép kekszeket kaptam, könnyen lejött a tepsiről is (kivajaztam). Mondhatom, hogy tökéletes lett.. de lehet, hogy csak kezdők szerencséje:) Mindenesetre a legnehezebb művelet a gép összerakása volt és rájönni a működésére. Legközelebb fehér és étcsokival fogom díszíteni illetve más ízekben is kipróbálom!


This entry was posted on 20:28 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...